вторник, 13 януари 2009 г.

На цигарата с любов


Искам да запаля. Нервно ще разкъсам картона и станиола и ще отвлека една цигара. Ще я пъхна между устните си и ще поднеса огънчето към лицето си. Ще поема дима. Ще се задавя. Ще преглътна и ще се изправя срещу себе си.

Искам да запаля. Да се приспя в никотина и да удавя всичко в горчив дим. Ще се просмукам с аромата на изтлял тютюн, ще ухая на клади. В косата ми ще се заплетат струйки дим, а по лицето ми ще плъзне топлина. Хартията ще изгори в ръцете ми и пепелта ще я отвее вятърът.

Ние с теб ще сме мимолетни. Ще изгорим за няколко минути. И после ще захвърля останките ти под краката си. Какво, че можеш да убиваш? Аз мога да те стъпча. Но пак е хубаво, че можем да сме заедно.

Искам да запаля. Кой има огънче?

8 коментара:

  1. Давай да пушим тогава. Току виж ми минало за още 1-2 години. :) Най-странното е, че винаги ми се припушва през зимата.

    И после... въздържание до следващия път. :P

    ОтговорИзтриване
  2. Колко тривиално нещо, а как художествено и наситено е описано. Браво :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ние с цигарата си говорим на един език от много години. Въпреки че не съм пушач, нерядко ми се е случвало да пиша за цигарата и еротичната нужда да запаля. Особен тип настроение е.

    ОтговорИзтриване
  4. Освен, че сме една и съща зодия, слушаме приблизително една и съща музика - за цигарата и аз съм като теб. Още колко съвпадения ще имаме!

    ОтговорИзтриване
  5. Thank you for your comment. The semi-star thing is nothing but a street light :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Моля, приемете няколко думи от "противниковия" отбор - но с обич. На всяко нещо, действие, явление човек може да припише свойства, качества, цвят, да го поетизира, да го обвие с мистична мъгла, да го поръси с чувства, да го свърже с музика... и така да си навие на пръста, че нещото е супер! Да се привързва към него дори повече, отколкото това могат да направят - както е в случая - съдържащите се в него отрови, които съвсем непоетично, дори напротив, скъсяват живота му.
    А има хиляди неща, които могат да бъдат обвити в очарование, да ни радват, при това - съвсем безопасни. Или поне - не толкова доказано опасни... ;) Пазете се, скъпи, има хора, които ви обичат и на които сте нужни, много повече, отколкото съмнителното удоволствие от една цигара - на вас.

    ОтговорИзтриване
  7. Абсолютно съм съгласна, че тютюнопушенето до известна степен е обвързано със самовнушението. Подчертавам отново обаче, че аз съм непушач. Просто за мен цигарата е обвита в романтичен ореол, въпреки или точно защото убива.

    ОтговорИзтриване